YENİ DELHİ: 29 yaşındaki Anand Rai, Delhi hükümetinin araç toplayıcılara şehrin yollarında özel araç kullanmayı bırakmalarını emretmesinin ardından belirsiz bir gelecekle karşı karşıya kalan pek çok pedicab sürücüsünden biri.
Şoförler, hükümetin para cezası ve baskı uygulamak yerine kendi lehlerine politikalar izlemesi gerektiğini öne sürdüler.
Delhi’de artık pedicab yok: Ola, Uber ve Rapido sürücüleri 10.000 Rs para cezasına çarptırılabilir ve hapse atılabilir
Delhi Ulaşım Departmanı, pedicab hizmetlerine, şehrin yollarında operasyonlarının 1988 tarihli Motorlu Taşıtlar Yasası uyarınca suç olarak kabul edileceğini belirten bir uyarı yayınladı. Yasaya göre, toplayıcılar bulunursa 1 lakh Rs para cezasından sorumlu olacak. ihlalde.
Ticari amaçlar için özel bir tescil işaretiyle iki tekerlekli araç kullanmak, 1988 tarihli Motorlu Taşıtlar Yasasına aykırıdır. İlk suç 5.000 Rs para cezasına yol açabilirken, ikinci bir suç 10.000 Rs para cezasına ve 150 TL’ye kadar hapis cezasına yol açabilir. yıl, departman bir kamu duyurusunda söyledi.
Bu, çoğu Delhi’den gelen rezervasyonları cezalandırılmamak için reddeden binicileri korkuttu.
Ola, Uber ve Rapido’yu kullanan Rai, Salı günü bir rezervasyon aldığını ve müşterinin aracına el konulmakla tehdit edildiğini söyledi.
“O uygulamayı hemen kapattım. Delhi’den yapılan rezervasyonlarla ilgili korku içeri sızdı. Taksi toplayıcılarla çalışmak ve dört tekerlekli bir araç kullanmak için Delhi’ye geldim. Bir şekilde iki tekerlekli bir araç için para ayarlamayı başardım ve arabayı sürmeye başladım. üç toplayıcı, ”dedi Azamgarh sakini.
Rai’nin evinde kendi araç tamir işi vardı ama buraya daha iyi fırsatlar için geldi. Kazandığı parayı anne babasına ve eşine gönderir.
“Para ayarlayarak ikinci el iki tekerlekli araç aldım ve şimdi bu yasaklanırsa dört tekerlekli bir araç almak için para ayarlamaya çalışacağım” dedi.
25 yaşındaki Pramod, geçen yıl iş bulamayınca babasının hediye ettiği bisikleti kullanmaya başladı. Günlük yaklaşık 700 Rs kazanıyor Pramod Uttar Pradesh’ten ve babasıyla Yamuna Vihar’da yaşıyor. Ailenin geri kalanı Uttar Pradesh’te yaşıyor.
Kazandığımız her şeyi eve gönderiyoruz” dedi.
“Mezun oldum. Ama iş bulamadım, bu yüzden Ola’ya kaydolmaya ve bisikletimi iki tekerlekli taksi olarak kullanmaya karar verdim. Günlük yaklaşık 500-700 Rs kazanıyorum. Dün biri bana iki tekerlekli taksilerin kazanacağını söyledi.” Doğru olduğunu sanmıyorum, böyle bir şey planlanıyorsa, hükümet önce iki tekerlekli taksileri yasal hale getirecek bir plan yapmalıdır.
“Ola’yı taksiye bindiremezsem ne yapacağımı düşünmedim. Bu çok garip. Fakir insanları düşünüyor olmalılar” diye vurguladı.
Ghaziabad’da ikamet eden 23 yaşındaki Mohammad Amir, doktor olmak için okuyan erkek kardeşine bir huzurevi inşa etmek için para biriktirdi.
“Ben 10. sınıftayım. Boş zamanlarımda pedicab sürmeye başladım ama her ay 15.000 ila 20.000 Rs kazanıyordum. Her gün yaklaşık 15 ila 20 araç alıyoruz ve bunların sekiz ila on tanesi Delhi’den. şiddetlenirse çok büyük kayıplar veririz” dedi.
Amir, atalarının köyüne bile dönebileceğini ve çiftçilik yapabileceğini, ancak geçimini sadece bu işten kazanan birçok kişi olduğunu söyledi.
“Tıp fakültesinde okuyan kardeşim Gaziabad’da huzurevi açsın diye para biriktiriyorum. Başka bir seçeneğe başvurabilirim ama sadece buna bağlı daha birçok seçenek var. Devletin bunları düşünmesi gerekiyor.” dedi.
Taksi toplayıcısı olan başka bir pedicab sürücüsü olan Govind, bir sürücüye itiraz edilmesi durumunda aylık gelirinin büyük bir kısmının bunun için ödemeye gideceğini söyledi.
“Altı aydır bu meslekte çalışıyorum ve her ay 15.000 ila 16.000 Rs kazanıyorum. Ayrıca eve para gönderiyorum. Bu yoğunlaşırsa, bu büyük bir şok olur” dedi.
Delhi hükümetinin toplayıcıları ve pedicab sürücülerini uyaran kamu duyurusunu takiben, Ulaştırma Bakanı Kailash Gahlot Pazartesi günü iki, üç ve dört tekerlekli araçlar için toplayıcı politikasının son aşamasında olduğunu ve izin başvurusuna yardımcı olmak için yakında uygulamaya konulacağını söyledi. yeni şema.
(PTI girişi ile)
Şoförler, hükümetin para cezası ve baskı uygulamak yerine kendi lehlerine politikalar izlemesi gerektiğini öne sürdüler.

Delhi’de artık pedicab yok: Ola, Uber ve Rapido sürücüleri 10.000 Rs para cezasına çarptırılabilir ve hapse atılabilir
Delhi Ulaşım Departmanı, pedicab hizmetlerine, şehrin yollarında operasyonlarının 1988 tarihli Motorlu Taşıtlar Yasası uyarınca suç olarak kabul edileceğini belirten bir uyarı yayınladı. Yasaya göre, toplayıcılar bulunursa 1 lakh Rs para cezasından sorumlu olacak. ihlalde.
Ticari amaçlar için özel bir tescil işaretiyle iki tekerlekli araç kullanmak, 1988 tarihli Motorlu Taşıtlar Yasasına aykırıdır. İlk suç 5.000 Rs para cezasına yol açabilirken, ikinci bir suç 10.000 Rs para cezasına ve 150 TL’ye kadar hapis cezasına yol açabilir. yıl, departman bir kamu duyurusunda söyledi.
Bu, çoğu Delhi’den gelen rezervasyonları cezalandırılmamak için reddeden binicileri korkuttu.
Ola, Uber ve Rapido’yu kullanan Rai, Salı günü bir rezervasyon aldığını ve müşterinin aracına el konulmakla tehdit edildiğini söyledi.
“O uygulamayı hemen kapattım. Delhi’den yapılan rezervasyonlarla ilgili korku içeri sızdı. Taksi toplayıcılarla çalışmak ve dört tekerlekli bir araç kullanmak için Delhi’ye geldim. Bir şekilde iki tekerlekli bir araç için para ayarlamayı başardım ve arabayı sürmeye başladım. üç toplayıcı, ”dedi Azamgarh sakini.
Rai’nin evinde kendi araç tamir işi vardı ama buraya daha iyi fırsatlar için geldi. Kazandığı parayı anne babasına ve eşine gönderir.
“Para ayarlayarak ikinci el iki tekerlekli araç aldım ve şimdi bu yasaklanırsa dört tekerlekli bir araç almak için para ayarlamaya çalışacağım” dedi.
25 yaşındaki Pramod, geçen yıl iş bulamayınca babasının hediye ettiği bisikleti kullanmaya başladı. Günlük yaklaşık 700 Rs kazanıyor Pramod Uttar Pradesh’ten ve babasıyla Yamuna Vihar’da yaşıyor. Ailenin geri kalanı Uttar Pradesh’te yaşıyor.
Kazandığımız her şeyi eve gönderiyoruz” dedi.
“Mezun oldum. Ama iş bulamadım, bu yüzden Ola’ya kaydolmaya ve bisikletimi iki tekerlekli taksi olarak kullanmaya karar verdim. Günlük yaklaşık 500-700 Rs kazanıyorum. Dün biri bana iki tekerlekli taksilerin kazanacağını söyledi.” Doğru olduğunu sanmıyorum, böyle bir şey planlanıyorsa, hükümet önce iki tekerlekli taksileri yasal hale getirecek bir plan yapmalıdır.
“Ola’yı taksiye bindiremezsem ne yapacağımı düşünmedim. Bu çok garip. Fakir insanları düşünüyor olmalılar” diye vurguladı.
Ghaziabad’da ikamet eden 23 yaşındaki Mohammad Amir, doktor olmak için okuyan erkek kardeşine bir huzurevi inşa etmek için para biriktirdi.
“Ben 10. sınıftayım. Boş zamanlarımda pedicab sürmeye başladım ama her ay 15.000 ila 20.000 Rs kazanıyordum. Her gün yaklaşık 15 ila 20 araç alıyoruz ve bunların sekiz ila on tanesi Delhi’den. şiddetlenirse çok büyük kayıplar veririz” dedi.
Amir, atalarının köyüne bile dönebileceğini ve çiftçilik yapabileceğini, ancak geçimini sadece bu işten kazanan birçok kişi olduğunu söyledi.
“Tıp fakültesinde okuyan kardeşim Gaziabad’da huzurevi açsın diye para biriktiriyorum. Başka bir seçeneğe başvurabilirim ama sadece buna bağlı daha birçok seçenek var. Devletin bunları düşünmesi gerekiyor.” dedi.
Taksi toplayıcısı olan başka bir pedicab sürücüsü olan Govind, bir sürücüye itiraz edilmesi durumunda aylık gelirinin büyük bir kısmının bunun için ödemeye gideceğini söyledi.
“Altı aydır bu meslekte çalışıyorum ve her ay 15.000 ila 16.000 Rs kazanıyorum. Ayrıca eve para gönderiyorum. Bu yoğunlaşırsa, bu büyük bir şok olur” dedi.
Delhi hükümetinin toplayıcıları ve pedicab sürücülerini uyaran kamu duyurusunu takiben, Ulaştırma Bakanı Kailash Gahlot Pazartesi günü iki, üç ve dört tekerlekli araçlar için toplayıcı politikasının son aşamasında olduğunu ve izin başvurusuna yardımcı olmak için yakında uygulamaya konulacağını söyledi. yeni şema.
(PTI girişi ile)